► Η ηγεσία της Π.Α. αναζητά οικονομικές λύσεις για την επιχειρησιακή προετοιμασία των Ικάρων.
► Στα συν το μειωμένο κόστος και τα «σχολεία» για αλλοδαπούς πιλότους με ποιοτικά κριτήρια, προδιαγραφών του ΝΑΤΟ.
Την πρωτοποριακή για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, και δη για την Πολεμική Αεροπορία, μέθοδο του leasing εξετάζει πολύ σοβαρά η ηγεσία του κλάδου, προκειμένου να προχωρήσει στην απόκτηση αριθμού αεριωθούμενων εκπαιδευτικών αεροσκαφών για την επιχειρησιακή εκπαίδευση των τεταρτοετών Ικάρων και των νέων ανθυποσμηναγών. Επιλογή που καθίσταται σχεδόν «επιτακτική», μετά την πρόσφατη -στις 3 Ιανουαρίου- απώλεια, συνεπεία πτώσεως από μηχανική βλάβη, ευτυχώς χωρίς ανθρώπινες απώλειες, ενός εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ-2Ε Buckeye της ιστορικής 363 Μοίρας Εκπαιδεύσεως Αέρος της 120 Πτέρυγος Εκπαιδεύσεως Αέρος της αεροπορικής βάσεως της Καλαμάτας.
Το T-2C/E εντάχθηκε στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας το 1976, όταν αποκτήθηκαν 40 από τις ΗΠΑ. Σήμερα, 42 χρόνια μετά και αφού η κατασκευάστρια εταιρεία έχει περατώσει τη γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους και η Πολεμική Αεροπορία είναι ο τελευταίος χρήστης του παγκοσμίως, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα ανταλλακτικών, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα στην Π.Α. από τα αρχικώς 40 T-2c/E να είναι επιχειρησιακώς διαθέσιμα 5-7 αεροσκάφη, με όποια συνέπεια έχει αυτό στην ομαλή εκπαίδευση των ιπταμένων.
Προ μερικών μηνών, ανακοινώθηκε για πρώτη φορά η απόφαση της Π.Α. να προχωρήσει στην αντικατάσταση των T-2C/E, όχι με αγορά νέων αεροσκαφών, αλλά με τη μέθοδο του leasing, που παρουσιάζει το σημαντικό πλεονέκτημα του μειωμένου κόστους το οποίο θα πρέπει να καταβάλλει η ΠΑ για την εκπαίδευση προκεχωρημένου και επιχειρησιακού σταδίου. Έτσι, μπορεί να αποκομίσει κέρδος από την ενοικίαση για ώρες πτήσεως των υπεράριθμων ελικοφόρων (turbo-prop) εκπαιδευτικών αεροσκαφών Τ-6 Texan II σε ξένες πολεμικές αεροπορίες, καθώς έγινε γνωστό ότι υπάρχει έντονο διεθνές ενδιαφέρον από ευρωπαϊκές χώρες και χώρες του Κόλπου, αυξάνοντας την ετήσια «παραγωγή» νέων πιλότων από 45, που είναι σήμερα, για λογαριασμό μόνο της Π.Α., σε 150, με τους αλλοδαπούς εκπαιδευομένους.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ
Οι τελευταίοι θα αποδίδονται στις χώρες τους εκπαιδευμένοι με τα ποιοτικά κριτήρια προδιαγραφών του ΝΑΤΟ, κάτι που αποτελεί και το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Στην 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα πραγματοποιείται το βασικό, προκεχωρημένο και επιχειρησιακό στάδιο εκπαίδευσης των νέων ιπταμένων, τόσο μαθητών της Σχολής Ικάρων όσο και νέων ανθυποσμηναγών, με στροβιλοελικοφόρα (turboprop) αεροσκάφη Τ-6Α και αεριωθούμενα T-2C/E. Το αρχικό στάδιο πτητικής εκπαίδευσης των Ικάρων πραγματοποιείται στο 1ο έτος της Σχολής, στο Τατόι, με μονοκινητήρια ελικοφόρα αεροσκάφη Τ-41D (η στρατιωτική έκδοση του γνωστού Cessna).
Αναφορικά με τα ελικοφόρα εκπαιδευτικά Τ-6Α, η Πολεμική Αεροπορία απέκτησε 45 από αυτά στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και το πρώτο προσγειώθηκε στην Καλαμάτα στις 31 Ιουλίου 2000. Σήμερα, από τα θεωρητικώς διαθέσιμα 45 Τ-6Α, σε επιχειρησιακή ετοιμότητα διατίθενται για την εκπαίδευση των πιλότων λιγότερα από 10, με τα περισσότερα από τα υπόλοιπα να έχουν «κανιβαλιστεί», λόγω ελλείψεως ανταλλακτικών, αφού δεν είχε υπάρξει αρχική πρόβλεψη για συμφωνία «εν συνεχεία υποστηρίξεως».
Για το ζήτημα αυτό της διαθεσιμότητας των αεροσκαφών, που εντοπίζεται κυρίως στη συντήρηση/επαναπιστοποίηση των εκτινασσόμενων καθισμάτων Martin – Baker, δρομολογήθηκαν λύσεις και έως το τέλος του 2017 ήταν επιχειρησιακά διαθέσιμα 12 Τ-6Α. Αν και θεωρητικά ο αριθμός των 12 σε σχέση με τα 45 υπάρχοντα είναι πολύ μικρός, σχεδόν το ένα τρίτο θεωρείται απολύτως ικανοποιητικό για την εκπαίδευση των Ελλήνων πιλότων.
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
Ο κάθε πιλότος βάζει ετησίως 100 ώρες πτήσεως στο Τ-6. Επομένως, βγαίνουν 4.500 ώρες. Και άλλες 1.000 ώρες για τους εκπαιδευτές, συνολικώς 5.500 ώρες πτήσεως. Το κάθε Τ-6 ετησίως «γράφει» 700 ώρες πτήσεως ανά αεροσκάφος. Συνολικά, η Π.Α. χρειάζεται 12 Τ-6 (12 αεροσκάφη x 700 ώρες/αεροσκάφος = 8.400 ώρες πτήσεως), που υπερκαλύπτουν τις 5.500 ώρες που απαιτούνται για την εκπαίδευση νέων πιλότων και των εκπαιδευτών τους. Τα υπόλοιπα 30-33 Τ-6Α, από τα σημερινά 12 μέχρι τα συνολικά 45, θα μπορούν να διατεθούν για την εκπαίδευση νέων ξένων πιλότων, όπως σχεδιάζει η Π.Α. στο πλαίσιο της ολικής αναβαθμίσεως της 120 ΠΕΑ και της μετατροπής της σε ένα διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαιδεύσεως.
Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ-lsblav@gmail.com
(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-13/01/2018 – [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.blogspot.gr])
__________________
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου (με κόπο και σε βάρος της πρεσβυωπίας μας) από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας ώστε να τηρείται η στοιχειώδης δεοντολογία! Οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο μας δεν αποτελούν θέση ή άποψη δική μας άλλα Πολιτών και Blogger. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών. Ιδιαίτερα άρθρα που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις – Σώματα Ασφαλείας και τους Αποστράτους των. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πήγη, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου (με κόπο και σε βάρος της πρεσβυωπίας μας) από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας ώστε να τηρείται η στοιχειώδης δεοντολογία! Οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο μας δεν αποτελούν θέση ή άποψη δική μας άλλα Πολιτών και Blogger. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών. Ιδιαίτερα άρθρα που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις – Σώματα Ασφαλείας και τους Αποστράτους των. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πήγη, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.